Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ο τύπος αυτός της επίθεσης είναι κάτι σαν ταινία με εναλλακτικό τέλος.. Ο Στίβενς τοποθετεί τους παίκτες του σε ένα πλαίσιο (χωρίς να έχει δομήσει την επίθεση του σε επίπεδα δηλ. πηγαίνοντας από το στάδιο Α στο Β, σαν προκαθορισμένη ροή), δημιουργεί μια «δράση» μέσα από στοχευμένη πάντα διάταξη και τους αφήνει να διαβάσουν και να επιλέξουν το τέλος, έχοντας δουλέψει σε κάθε βήμα 5 ή 6 πιθανά σενάρια. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι όλο αυτό είναι πολύ ζωντανό μιας και οι Σέλτικς μπορεί θεωρητικά να τρέχουν το ίδιο “play”, το οποίο ο εκάστοτε παίκτης και ανάλογα με την αντίδραση της άμυνας και το πώς σκανάρει αυτός το γήπεδο μπορεί να μεταφράζει διαφορετικά, αλλά στην ουσία να δημιουργούν 5 ή 6 διαφορετικές «συνέχειες» αυτού με διαφορετική ροή. Ο Στίβενς ξεκαθάρισε ότι δεν θέλει μια πλήρως ελεγχόμενη από αυτόν επίθεση στο μισό γήπεδο όπου πρέπει σε κάθε κατοχή να επιλέγει το play. Προτιμά αυτόν τον τύπο στα πρότυπα των Σπερς.
Να δημιουργήσει δηλαδή μια φόρμα, ένα πλαίσιο δράσης και σταδιακά αφού «πατήσουν» οι παίκτες του σε αυτό, να αποφασίζουν μετά από ένα σημείο μόνοι τους για το τελικό στάδιο επίθεσης. Αυτό φυσικά προϋποθέτει πολύ δουλειά και τεράστιο execution, όμως το πράγμα βρίσκεται σε καλό δρόμο. Η ομάδα παίζει στο δεύτερο μεγαλύτερο pace στη λίγκα μόνο πίσω από τους Ουόριορς (100,09 έναντι 100,83 των Πολεμιστών), είναι δεύτερη σε τελικές , 5η ΑST% (63.4) και 7η στο AST/TO Ratio. Διατηρεί ακόμα ιδέες του Στίβενς από το NCAA στο μισό γήπεδο, όπως το
Al Fence με τα γνωστά
elevator screens (σκεφτείτε τις πόρτες του ασανσέρ να κλείνουν και έχετε την εικόνα των σκρίνερς..) όμως παίζει σε άλλο ρυθμό με στόχο της επίθεσης να βάλει τον κάθε παίκτη στο καλό του σημείο.
Σαφώς και θέλουν πολύ δουλειά οι Κέλτες ακόμα, φαίνεται άλλωστε από το ρεκόρ τους (αλλά και από το OFF Rat). Στόχος του Στίβενς είναι να βελτιώσει στο δεύτερο μισό το αμυντικό κομμάτι (13οι στο DEF Rating, χάνουν λόγω στυλ αρκετά στην τρανζίσιον άμυνα) στην ανεύρεση της περιβόητης
«συνέχειας» για την οποία εδώ στο Hoopfellas κάνουμε λόγο σε πολλές αναρτήσεις και είναι το πιο σημαντικό ίσως στοιχείο στο σύγχρονο μπάσκετ. Να μπορέσεις να συνδέσεις το παιχνίδι σου και στις δύο πλευρές του παρκέ ώστε να δημιουργήσεις μια σταθερή ροή στο performance σου. Πλέον οι Σέλτικς αρχίζουν να δημιουργούν έναν πολύ καλό νεανικό κορμό με τους Σάλιντζερ(22), Σμαρτ(20), Γιάνγκ(19), Όλινικ(23), Ζέλερ (24), Μπράντλεη (24) συν τον Τέρνερ (26) και έχουν 9 επιλογές πρώτου γύρου στο ντραφτ την επόμενη τετραετία οι οποίες έχουν μη ξεχνάμε και μεγάλη ανταλλακτική αξία
. Το σημαντικότερο είναι αυτά τα παιδιά να γίνουν πιο υπεύθυνοι και αποτελεσματικοί παίκτες μέσα στο σύστημα του Μπράντ Στίβενς αναπτύσσοντας από μόνοι τους το ίδιο σύστημα..
Άλλωστε, κάποτε ο «θρύλος» Ρεντ Άουερμπαχ, «έτρεχε» μόνο 6 plays σε μια ολόκληρη σεζόν. Ήταν ικανός να παίζει σε ένα ολόκληρο παιχνίδι ένα μόνο από τα 6 και να βάζει τεστ στον αντίπαλο αλλά και στη δημιουργικότητα/φαντασία των παικτών του..